21 квітня вся православна церква святкує появу ікони Богородиці "Іспанської". Про це повідомляють ЗМІ. Час цього явища ікони відноситься до VIII століття. За допомогою Богоматері Пелагії, цар Іспанський, у 718 році здобув блискучу перемогу над сарацинами. У тому ж році на сході сарацини були вражені імператором Левом Ісавряніном.
На відзначення цих подій і було встановлено святкування Іспанської іконі Божої Матері. Богоматір на іконі зображена сидячою на троні з Предвічним Немовлям на руках.
Історія створення ікон
Реліктовою цінністю християн у всі часи вважаються святі образи, увічнені на стінах храмів і полотнах. Це картини з зображеннями ликів Пресвятої Трійці, святих апостолів, Божих людей і осіб, наближених до ликів святих. Особливе місце в релігійній атрибутиці посідають православні ікони, що в перекладі з грецького ніщо інше, як "зображення". На іконі можуть бути зображені лики Господа, Божої Матері святої Марії, ангелів чи святих угодників.
Появу ікони описують у переказах як щось містичне. Кажуть, що вперше це була ікона із зображенням Ісуса Христа, і з'явилася вона на хустці, коли жінка на ім'я Вероніка приклала його до лику Господнього сина. Згідно з літописами, що дійшли до нас, вона простягнула хустку Ісуса в момент даріння їм хреста. Витерши кров із потом, він повернув його вже зі своїм ликом. Згідно з іншим письмом, появу ікони пов'язано з нерукотворним писанням лику Христа на рушник, який зберігав з Едеси цар Авгарь. Якщо вірити їй, зображення з'явилося на ньому після того, як Ісус скористався ним, приклавши до лиця.
Крім викладених версій появи іконопису приймається і інша, пов'язана з одним місіонером, євангелістом Лукою, відомим своїми лікарськими і письменницькими здібностями. Найдавніші православні ікони, які відносяться ще до VI століття нашої ери, писалися на дереві по енкаустичній технології, що відноситься до єгипетсько-елліністичній культурі. VIII століття було для християнської Церкви справжнім випробуванням. Іконопис зазнав осуду згідно з ідеологічними забобонами тих часів. Вони придбали не тільки церковно-культурний характер, але й політичний.
Однак мистецтво священного іконопису продовжило своє існування, але вже далеко в провінціях, де не поширювався державний нагляд.